Druga knjiga dr. Ranka Rajovića, utemeljitelja sistema učenja NTC in avtorja uspešnice Kako z igro spodbujati miselni razvoj otroka, prinaša nasvete, igre in dejavnosti za spodbujanje celostnega razvoja otrokovih sposobnosti.
Inteligentnost je potencial, ki ga je treba razvijati
Razvoj možganov je najintenzivnejši v prvih letih življenja, ko se razvija in oblikuje nevronska mreža. Raziskave kažejo, da intelektualne sposobnosti niso odvisne od števila nevronskih celic, ki je genetsko določeno, temveč od števila povezav med njimi. Povezave pa nastajajo pod vplivom okolja in nanje lahko vplivamo s primernimi dejavnostmi. Pri razvoju inteligentnosti imamo ključno vlogo starši in vsi, ki delamo z otroki v obdobju intenzivnega razvoja možganov, to je nekje do sedmega ali osmega leta starosti.
Ranko Rajović o tem, kako otroka naučiti misliti
Učenje je za otroka vir sreče
V predšolskem obdobju je za razvoj otroka ključno, kako starši preživljamo čas z njim; s katerimi dejavnostmi otrok spoznava svet okrog sebe; katere in kakšne zgodbe navdihujejo njegovo domišljijo ter da mu dopustimo svobodo, da se sam spopada z dolgčasom in tako krepi svojo ustvarjalnost.
Temeljni pristop programa NTC dr. Ranka Rajovića, ki inovativno povezuje spoznanja medicine in pedagogike, je igra. Skozi igro se namreč otrok lahko nauči in izvede skoraj vse razvojne in izobraževalne korake, zato je igra za otroka bistvena. Otroški možgani hrepenijo po znanju, in ko se otrok nauči nekaj novega, ga preplavijo hormoni sreče, zato je učenje – če temelji na igri, sproščenosti, smehu in medsebojni pomoči, ne pa na učenju na pamet in prisili – za otroka pravi vir sreče.
Vsebinsko dopolnjena knjiga
Knjiga IQ otroka – skrb staršev je bila v izvirniku prvič objavljena leta 2010. Za novo izdajo je dr. Ranko Rajović naredil nekaj sprememb in vsebinskih dopolnitev, dodana pa so tudi nova poglavja in novi primeri, zato je ta izdaja knjige obsežnejša.
Program NTC poudarja razvoj spretnosti in okretnosti otroka (motorika), osredotoča se na otroka, ki zna misliti, povezovati, se učiti z igro in pri tem usvajati nove informacije, ter pri otroku krepi razvoj ustvarjalnosti, koncentracije, dvig pozornosti, spodbujanje divergentnega mišljenja ter doseganje funkcionalnega in uporabnega znanja.
Igre, dejavnosti, ugankarske zgodbe …
Dr. Ranko Rajović v knjigi ponuja koristne nasvete za razvoj otrokovih sposobnosti. Povezuje jih na način, ki hkrati stimulira senzomotoričen in kognitivni razvoj otroka, ponuja predloge vaj za razvoj motorike in asociativnega razmišljanja, igre s simboli, povezovanje držav in njihovih himn, ugankarske zgodbe, igre s prometnimi znaki, pesmice za učenje tujih jezikov, iskanje skritih oblik …
Mednarodno priznan program NTC-učenje
Dr. Ranko Rajović, zdravnik specialist, magister nevrofiziologije in doktor športnih znanosti živi in dela med Novim Sadom in Koprom. Je poročen in oče štirih otrok, poklicno pa docent na Pedagoški fakulteti v Kopru, sodelavec UNICEF-a za zgodnje izobraževanje in avtor inovativnega programa NTC. Za program NTC je leta 2015 dobil letno nagrado za mednarodni intelektualni prispevek v društvu Sklad za izobraževanje svetovne Mense. Program NTC se izvaja v več kot dvajsetih državah Evrope – v sedmih je pridobil akreditacijo s strani ministrstva za izobraževanje, medtem ko se v drugih državah izvaja v sodelovanju z izobraževalnimi inštitucijami ali preko EU projektov.
Ranko Rajović o programu NTC
Odlični odmevi tudi v strokovni javnosti
»Avtor je v knjigi ponudil sistem vaj z elementi, ki dokazano spodbujajo kognitivni razvoj predšolskih otrok, razvijajo koordinacijo gibov in motoriko, spodbujajo razmišljanje in sklepanje ter omogočajo zgodnje odkrivanje nadarjenih. Opisani sistem vaj temelji na najnovejših znanstvenih dosežkih s področja nevrofiziologije učenja in razvoja človeških možganov.«
Prof.dr.Olivera Gajić, Filozofska fakulteta Novi Sad, Katedra za pedagogiko
»Program NTC kaže svojo uporabno vrednost vsak dan, saj staršem, učiteljem in vzgojiteljem pomaga, da spodbujajo skrite potenciale svojih otrok in da so – kot zapiše avtor – prvi in najpomembnejši učitelji svojih otrok.«
Ljubomir Kustudić, član uprave direktorjev svetovne Mense
»Ranku Rajoviću je uspelo uporabiti znanstvena dognanja o razvoju inteligence prek povečanja števila nevronskih povezav in poti v možganih. Projekt sistema NTC-učenja in dela s predšolskimi otroki je nastal z namenom pospeševanja razvoja inteligence in ustvarjalnega mišljenja, pri čemer bi se odkrivali talenti, pospešil pa bi se tudi njihov razvoj. Številne konkretne vaje, ki staršem, vzgojiteljem in učiteljem prikazujejo načine dela z otroki, omogočajo uspešnejšo vzgojo in izobraževanje otrok v družini, predšolskih ustanovah in šoli.«
Prof. dr. Stipan Jukić, upokojeni profesor, Filozofska fakulteta Novi Sad, Oddelek za pedagogiko
V Dobrih zgodbah preberite tudi pogovor za avtorjem: Preprosto pustite otroke, da se igrajo!
Leto izida: 2021
Število strani: 92
ISBN/EAN: 9789610160816
Mere izdelka: 19,8 x 23,5 x 0,9 cm
Vezava: Mehka
Datum izida:
Založba: Mladinska knjiga Založba
Ilustrator: Jaka Vukotič
Urednik: Tihana Kurtin Jeraj
Prevajalec: Sonja Cekova Stojanoska