Priporočilo za pomladno branje: Senja Požar
Vodja prodaje avtorskih pravic v Mladinski knjigi priporoča v branje.
Slovenska literatura je vse bolj prepoznavna in uveljavljena tudi v tujini. Izvirnost zanimivih zgodb o svetu, naravi in življenju ter izjemna estetska zakladnica naše založbe sta v lanskem letu odprli rekordno število založniških vrat po vsem svetu.
»Naše poslanstvo je čudovito, saj prispevamo znanje, razvedrilo, lepoto in upanje za vse generacije,« je prepričana Senja Požar, vodja prodaje avtorskih pravic v Mladinski knjigi in predana ambasadorka literature, ki je v založništvu aktivna že več kot 25 let.
Tokratni bralni seznam je pripravila v želji, da nam približa drugačnost in odpre vrata v upanje in lepoto. Senja je prepričana v poslanstvo, izpovedno moč in estetiko slovenske besede. Zato sprašujte, radovedno raziskujte in uživajte v mislih avtorjev domače literature.
Ganljiva slikanica o lučki, ki ni imela svoje sence
Uveljavljena pesnik in pisatelj Peter Svetina ter ilustrator Damijan Stepančič sta združila svoje moči v odlični slikanici Lučka Lučka in senca Senčica. Gre za ganljivo zgodbo lučki, ki ni imela svoje sence. Pa čeprav jo vsaka luč ima. Ko jo prižgeš, jo zagledaš.
Ko sodelujeta prejemnika številnih nagrad, Peter Svetina in Damijan Stepančič, vedno nastane nekaj odličnega: igra besed in podob, mnogo podtonov in pomenov, polno nore domišljije in duhovitosti in hkrati veliko tankočutnosti do ljudi, živali in na sploh do vsega našega (včasih prismuknjenega) planeta.
Sedem zgodb izpod rok prejemnice evropske nagrade za književnost
Rdeča nit sedmih zgodb so obredi oziroma stari običaji, značilni za slovensko kulturo, ki pa so prestavljeni v drug kontekst ali drug, sodoben čas, kjer pridobijo novo vlogo in podobo. Avtorica je za delo Čebelja družina prejela evropsko literarno nagrado.
V ospredju je tematika družine - neuresničene, združene, ločene ... Z izjemo ene, se vse zgodbe dogajajo v sedanjem času, hkrati pa zaradi obredov in atmosfere učinkujejo brezčasno. Anja Mugerli nas z jezikovno virtuoznostjo vplete v svet, ki ga ne poznamo, pa čeprav v njem živimo. V njem nenehoma prehajamo meje, jezikovne, kulturne, politične, geografske, pa tudi tiste med resničnostjo in nezavednim.
Takšno je življenje mlade begunke
Mlado dekle se sooča s spominom na begunsko preteklost, sprašuje se o smislu bivanja po smrti bližnjih, hromi jo nezmožnost, da bi podelila svojo izkušnjo. A v njeno rutino poseže nepričakovano doživetje in Adno preplavijo zatajevana čustva. Se bo zmogla izviti iz svoje samotne lupine?
Idejno izhodišče za knjigo Adna je ilustrirana knjižica Pismo Adni, v kateri poslovilno pismo in razmere, v katerih je spisano, končajo Adnino že tako ne brezskrbno otroštvo. Zgodbo, ki jo je umetnica Samira Kentrić pretežno povedala s slikami, s pričujočim delom nadaljuje in nadgrajuje preko odrasle Adne, saj želi, da dekle dobi priložnost in še sama predstavi svoj odnos do razmer in ljudi, ki so jo obkrožali in jo še obkrožajo.
Knjige je izbrala Senja Požar, vodja prodaje avtorskih pravic v Mladinski knjigi